På den lilla snö som finns …

IMG_3301

Efter jul och nu under nyårsledigheten har jag testat foten på allvar och det fungerar mycket bättre än jag vågat hoppats! I Torsby Ski Tunnel körde jag ett testpass för att se hur foten reagerade. Med den bra känslan körde jag sedan på med bland annat ett testrace – 6 varv á 1,3 km, något som vi gjort flera gånger på landslagsläger och som ger en bra indikation. Det blev även distanspass två timmar för att se hur foten höll ihop – och det gjorde den. Hade känning efter passet, men har avlastat med kryckor utanför skidspåret och det har fungerat bra.

IMG_3327_just

Var tvungen att åka hem för att jobba, men väl hemma så har det funnits konstsnöspår att köra på, tack och lov. Rudans konstsnöspår är en slinga på 700 m med en liten stakbacke. Det är bättre än inget och för mig fungerar det bra. Jag kompletterar och alternerar fortfarande min träning med stakmaskin, simning och mtb för att spara på foten.

Svt_2014_mtb
IMG_3325

Om två veckor bär det av till USA och VM – ser så fram emot att få tävla igen! SVT:s reportage inför VM finns att se här om ni missade det – Ripa på jakt efter ny succé.

SVT_2014

 

 

One thought on “På den lilla snö som finns …

  1. Skit med foten. Min ( är ju ett annat problem men ändå… ) har krånglat i flera år och jag vet att jag aldrig kommer att kunna gå i högklackat eller använda den som förr igen. Det är otroligt viktigt att det fungerar, och för dig ännu viktigare som ju verkligen behöver den friska fot du har! Kämpa på, håller alla tummar as usual!

Kommentera

