Härliga höst …

IMG_3117

Efter det tuffa träningslägret och tävlingarna i Falun fick jag tyvärr lite förkylningssymtom med kraxig hals och lätt hosta. Så slutet av förra veckan och helgen blev lugn. Passade istället på att tidigt i lördags morse njuta av kanske den sista riktigt fina sensommardagen. Åkte till Åva och i viken höll den tjocka dimman precis på att lätta tack vare solstrålarna. Det var så oerhört vackert och fridfullt …
Njöt av lugnet och av det sporadiska plaskandet av någon stor fisk, kanske laxöring. Men av den svarta trumpetsvampen såg jag tyvärr ingenting.

IMG_3115

Men trots det korta lilla avbräcket, så känns det bra. Jag känner mig harmonisk och trivs med att ha kommit igång med träningen. Har tackat nej till några förfrågningar och känner att det har varit ett bra beslut. Det känns bra att jag börjar hitta tillbaka till mina vardagsrutiner. Och att träna, komma hem och äta middag med Ronnie är så himla mycket trevligare än att sitta i flera timmar med okända människor i väntan på att få dela ut ett pris. Radiogalan i torsdags blev endast uthärdlig tack vare att jag träffade Augustin Erba som var min producent när jag gjorde Sommar i P1 och min trevliga bordsgranne Maj-Lis. En kvinna som var doktor och forskade kring livsstil, hjärt- och kärlsjukdomar – mycket intressant!
På söndagen tog jag och Ronnie en MTB-tur i skogarna hemmavid. En lagom fartfylld tur med inslag av både grusväg och stig. Vi stansade mina däck innan vi gav oss iväg och det verkar fungera bra. Kände ingen skillnad, men eftersom jag samtidigt bytte till lite grövre däck så var det kanske inte så konstigt. Jag slipper ju slang, så det är klart att jag sparat vikt och förhoppningsvis slipper laga punkteringar (om jag får några) …
Upptäckte igår på rullskidepasset att det börjar bli dags att plocka fram både pannlampa och reflexväst – det skymmer snabbt nu, framför allt när himmelen, som igår, är full av regntunga moln.

autumn2

Radiogalan2014

One thought on “Härliga höst …

Kommentera

