Tur i vardagen

20140412_135407

Och så var det vardag igen …
Efter all fantastisk uppvaktning och alla gratulationer i form av blommar i massor, skyltar och presenter så kom den då  – vardagen. Det gick fort och det är så svårt att förstå att det var JAG som gjorde det där ofattbara. Det var så starkt, så stort och nu känns det bara så overkligt och så långt borta. Och lite tomt. Man saknar sina uppsatta mål och morötter – vad ska jag göra nu?!
I början var jag så upptagen med att bli firad och att vara spontan. Ni vet, tacka ja till middagar samma dag och sånt där. Då var det skönt att inte ”behöva” träna varje dag, men nu …
Tränar några gånger i veckan och just nu ligger den stora utmaningen i att låta det vara precis så. Att tillåta sig att träna ”bara” för nöjes skull för att om några veckor börja stegra träningen. Att låta tiden avgöra och vara trygg i att jag så småningom kommer till insikt i vad jag vill. Det enda jag vet är att det inte slutar här – det är ju VM nästa år och Tjejvasan och … Det jag vet är att jag kommer utöka registret med en mer varierad träning där rullskidorna får sällskap av MTB och kajak.
Och helgens pass blev just en MTB-tur i strålande vårväder i skogarna hemmavid. Kanske blev jag lite extra inspirerad av Ronnie och några andra från klubben som är på Bornholm på tävling och träningsläger i MTB-O. Så det blev en singeltur, men med fint sällskap av glittrande sjöar, snabba stigar och massor av blåsippor. Och det är inte så illa det heller …

20140412_134135

20140412_133714

20140412_141424

3 thoughts on “Tur i vardagen

  1. Helene, vill du ha sällskap framöver gör jag dig gärna sällskap. Hur ser din onsdag ut? Vill du träna i Hammarbybacken med mig? Jag hoppas även få tillfälle i akt att göra en uppföljningsintervju.

  2. Kan tänka att luften lixom ”går ur en” när man haft sådana enorma mål som du ju har haft. RIktigt strongt att försöka och att kunna bara vara i detta nu. För de allra flesta av oss andra vanliga vardagsmotionärer och sådana som jag själv som inte gör ett skit är det en stor tröskel nog att få tummen ur och bara ta en promenad. I´m so impressed!

Kommentera

