Stafettsilver!

3207641_2048_1152
Tre glada silvermedaljörer efter dramatiskt lopp. 

Vi bjöd på ett spännande lopp idag och det är lite så det känns med stafett – allt kan hända. Trubbel i starten gjorde att min taktik fick ändras från att ligga i tät till att försöka komma förbi och ta så många sekunder jag kunde på startsträckan. Zebastian och Albin gjorde en fantastisk andra-sträcka trots ett litet fall och jag gick ut strax efter Tyskland. Efter halva tredje-sträckan kom jag förbi Tyskland i en hårnålskurva och höll dem bakom mig. Mot Ukrainas framfart hade jag inget att sätta emot in mot växlingen. Grabbarna ut som tvåa och de körde om Ukraina och fångades in av både Ryssland och Norge ungefär samtidigt. Albins otroliga kyla och erfarenhet guidade Zebben på bästa sätt genom detta virrvarr och in mot stadion hade de kört om Norge och låg nu åter på en silverplats! De lyckades hålla undan och spurtade över mållinjen som andra lag …

Jag är så oerhört glad över att vara en del av detta – det finns inga som jag hellre vill ha i mitt stafettlag än just Zebastian och Albin. Deras krigarinställning, professionalitet och taktiska fingertoppskänsla är obetalbar! Tack grabbar, ni är bäst!

Mitt andra tack går till hela teamet runt omkring oss som stöttar, skriker, vallar, coachar, fixar tårtor mm – ingen glömd. Ett speciellt tack till Fredrik och ni andra som med en enorm lyhördhet och fingertoppskänsla stöttade och trodde på mig när det kändes som tyngst tidigare under säsongen. Det blev ju bra till slut, till och med bättre än jag vågat hoppats på!

Nu ska jag försöka ladda om, imorgon är det dags för det sista racet här i Sochi…

7 thoughts on “Stafettsilver!

  1. Stort GRATTIS än en gång! Vilken dramatik och spänning! Tack för underhållningen och välkommen hem när det är dags! 💐🎉💐🎉💐🎉

  2. Ett STORT GRATTIS till er !! Härligt att ni sätter Sverige på kartan i Paralympics!
    Vilken rysare 😉 Har sagt det innan men det tål att upprepas, du är ett fantastiskt
    föredöme för alla som har proteser!
    //Pia

  3. Grattis! Vilka fantastiska lopp du gjort. Hade hjärtklappning i morse innan silvret var klart. Även om jag såg loppet i måndags i efterskott var även det en thriller. Njut av dina framgångar:-) Liselott Ottosson

  4. Grattis från ett stort fan. Hoppas du hinner landa i vardagen och smälta detta och hoppas du röner nya framgångar för dej och din idrott. Zäta

  5. Stort grattis! Jag har skickat ett meddelande till dig på din facebooksida med en förfrågan om intervju och att vara talare på en mässa. Läs och återkom! Hälsningar, Lisa

Kommentera

