Sochi – here I come!

20140302_083635

En vecka i vackra Ridnaue, ca 1500 m.ö.h. – det gick ju snabbt … Här följer en resumé:
Dag 0 | Allt började på Arlanda (förstås) med en hel del övervikt, för tunga väskor och omfördelning vid incheckningen. Via VIP-kön genom säkerhetskontrollen då tiden började bli knapp, trots att Ronnie och jag var där i mycket god tid. Ett extremt tight mellanlandning i Berlin där vi fick rusa till nästa flight medförde att vi i München stod utan bagage. Hmm … Efter diverse byråkrati, bestämde vi att invänta nästa flyg och passade på att äta en sen lunch. Inget bagage. På nästa flyg från Berlin, ytterligare två timmar senare, fanns vårt bagage med och vi kunde äntligen ge oss iväg på den 2,5 timmar långa bilresan. Trafikolycka och stillastående i kö i ca en timme och vi checkade in på Hotel Schneeberg vid midnatt.

20140225_120942

Dag 1
 | Tog en liten sovmorgon och åt lyxfrukost vid niotiden. Sedan dags för det första passet, 1,5 timme klassiskt i strålande sol och fantastiska spår som slingrade sig fram i dalen. Vi körde tillsammans allihop och fick en del tips och trix från Johanna Ojala som gästspelade på detta läger. Ett trevligt pass, trots att kroppen var lite tung och seg efter resan. Helt slut vid lunchen, somnade som en stock och jag vakande efter två timmar med dundrande huvudvärk. Lyckades dock få i mig lite middag innan jag lade mig för natten och hoppades på det bästa – att jag skulle vara bra på morgonen.

20140225_113442

Dag 2
| Ingen huvudvärk, men mådde riktigt illa och kämpade i mig lite frukost, som kom upp lika fort igen. Bäddade ner mig igen och sov hela förmiddagen. Lagom tills de andra kom tillbaka efter passet så var jag så fräsch att jag kunde äta lunch. Tog en lugn stavpromenad på eftermiddagen, det var skönt att röra på sig och resten av dagen mådde jag bra.

20140227_095905

Dag 3
| Tillbaka och sugen på att ge mig ut. Denna dag bjöd på lite mulet väder, dryga 1,45 skate. Lugnt och skönt, ett glidarpass. Killarna hade vilodag och eftermiddagen bestod av vila, cappuccino och en god bok.

20140227_124342

Dag 4 | Dags för första fartpasset och vid uppvärmningen fick jag mjölksyrechock i hela kroppen – usch! Det tog en 30 minuter innan jag var hyfsat med och drog igång mina intervaller. Och det kändes bättre än jag trodde, kände mig stark även om jag blev lite trött på den sista. Nedvarvning, dusch, lunch och vila. Men hade svårt att somna och låg mest och bara njöt av att få ta det lugnt. Dags för pass nummer två; stavgång i knappt en timme. Skönt! Sedan middag – som vanligt lyxig trerätters med smarrig efterrätt. Njöt av att känna mig lätt och glad i kroppen. Lite snack och internetande i lobbyn. En urusel wi-fi kommer nog resultera i en dyr räkning …

20140228_131856

Dag 5 | Dryga två timmar njutning! Klassiskt i samlad trupp i en kämpande sol. Tvårätters till lunch och dagen till ära – cappuccino på maten. Ingen powernapp efter lunchen, men väl tre timmar liggandes i sängen med en nagelbitare till bok. Jag i ena sängen, Johanna med sin bok i den andra. Förberedelser och lite packlogistering inför avresan, innan det var dags för den sista middagen på detta ställe. Tidigt i säng, det blir en ny tuff dag imorgon.

20140302_082817

Dag 6 | Upp i ottan (06.30)… Frukost och sedan ut i spåret för lägrets andra fartpass. Nysnö, vacker disig soluppgång och en ny bana. Efter uppvärmning drog vi igång och jag kunde hänga Zebben och Albin. Otroligt inspirerande och motiverande att få ”draghjälp” och de tre intervallerna, med tre impulser i varje, gick som en dans. Kul! Sedan duscha, packa och stressa iväg. Mellanmålet intogs i bilen på väg till Innsbruck för att lämna Johanna på flyplatsen. Lunch och sedan vidare till München. Efter återlämningen av bilen tog jag en promenad i charmigt centrum. Middag och övernattning på Marriott Hotel innan vi flyger till Sochi via Moskva imorgon bitti.
Det blev en intensiv idag, framför allt då jag försökte ha full koll på Ronnie och några till som åkte Vasaloppet. Även om Ronnie inte klarade det mål som han önskade, så kände han att kroppen, formen och skidorna var där de skulle, det var helt enkelt bara lite för mycket folk i vägen. På ett sätt glad för hans skull och önskar att jag hade kunnat vara där och kramat om honom efter målgång. En extra hyllning till svågern Mats som idag blir av med sitt fula skägg då han idag genomförde Vasaloppet och tillika utnyttjade sin 40-års present till fullo – i exakt 9 timmar 48 minuter och 40 sekunder. Grattis!

20140302_151801

16 thoughts on “Sochi – here I come!

  1. Ååå vad roligt att läsa dina inlägg!😄 Nu håller vi alla tummar och tår att du får en härlig, rolig och bra vistelse i Sochi! ✊ LYCKA TILL från oss på Solsäter Nio 👍🎿👍🎿😃

    • Tack Karin!
      Jag hoppas på frisk kropp, vackert väder och bra med snö!
      Är hemma igen om några veckor, lagom till våren kommit på riktigt…
      Hälsa resten av gänget!

  2. Härliga bilder. Kan bara hoppas att Sochi bjuder på mer glädje än vad Ryssland just nu visar upp . Håller alla tummar att det inte drabbar er på något sätt. Skönt du kryade på dig så snabbt. Stor spark i röven och givetvis en extra kram från Filippa som nu är vääääääldans intresserad av längd, Paralympics och givetvis… ”Barbieben” ❤ Massor av kärlek från oss. Längtar till vis ses

  3. Största möjliga G-R-A-T-T-I-S till G-U-L-D-E-T!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken prestation, Helene!!! DU ÄR FANTASTISK!!!! 😀
    (Tänk att vi bor i en GULDBY!!! ;-))

  4. Vilken prestation! Du är sannerligen en riktig hjältinna. Fortsätt kämpa, fortsätt inspirera. Fortsatt lycka!

  5. GRATTIS till ett fantastiskt lopp! En härlig TV-intervju och inte minst inslaget med Ronnie.
    Lycka till i fortsättningen!

Kommentera

