SVT i Vuokatti

image

Efter det inledande klassiska loppet i onsdags, så blev i torsdags dags för 5 km fristil. Uppvärmningen kändes bra och kroppen piggare, så jag hade en bra känsla innan start. Första varvet gick bra, fräschare men saknar fortfarande tävlingsfarten. Och tyvärr blev inte det avslutande varvet helt perfekt. Det blev trångt med flera klasser ute samtidigt och den korta, smala varvbanan. Jag råkade ut för flera incidenter när snabbare åkare skulle om och sista gången klev en ukrainare av min stav. Tack vare en vänlig rysk coach kunde jag fullfölja loppet med två stavar. Dock var detta min första världscuptävling där jag inte tog några världscuppoäng – det svider. Men, men … Sedan dess har jag fått några riktigt långa, sköna träningspass i vintervacker böljande skogsterräng. Kroppen känns bättre och bättre, även tekniken blir mer avslappnad. Idag dubbla skidpass som avslutades i gymmet på eftermiddagen.
Under den större delen av vår vistelse här har vi haft sällskap av Maria och Anders från SVT. De har figurerat i kulisserna och pratat med oss när tillfälle funnits. Idag var det dags för resultatet av deras arbete här – ett långt inslag i Vinterstudion. Jag fick även äran att bli intervjuad live, en spännande upplevelse med en kamera som tyckte att det var lite för kallt (–16°) ute och bråkade. Men till sändning var allt ”up-and-running”!

Här kan du se reportaget med mig som sändes i Vinterstudion idag.

Och jag hoppas att det går att se hela inslaget via denna länk – Paralympicshoppen laddar i Finland. Kan tyvärr inte själv se den då jag befinner mig utomlands.

För er som är intresserade av resultat med mera hittar dem här på Vuokatti Events.

One thought on “SVT i Vuokatti

  1. Ah! Gillar frustrationen du uttrycker där när du beskriver trängseln och staven som klevs av! Bra energi att jobba med. Lär ju vara en hel del att lära sig med nerver, allt folk, media, miljön i samband med större tävlingar på nya orter hela tiden. You are doing good!

Kommentera

