Utveckling och testresultat …

Det är lite hektiskt just nu – både med träning och planering, men även på jobbet. Det är mycket som ska hinnas med och förberedas så att jag kan var borta på läger, tester och tävlingar. Minutiöst planerande är ett måste för att jag ska ro allt i land.
Var uppe i Östersund för knappt två veckor sedan, dels för att delta i en workshop för att diskutera Sweden4All – ett utvecklingscentrum för människor med funktionshinder. Berättade om mina personliga erfarenheter av min idrott och vad Vintersportcentrum, Mitt Universitetet och Östersund betyder i min satsning mot Paralympics. Inte minst utvecklingen av den protesfot som MIUN tagit fram och som är lite en förutsättning för att jag ska kunna prestera.
Passade även på att göra uppföljande tester med Martina på NVC för att se om justeringarna i sommarens träning gett de resultat som jag önskat. Och de hade de med besked! Så otroligt kul att få kvitto på att det man gör ger resultat – svart på vitt! Överlycklig, det ger sån motivation och inspiration inför den tunga, mörka träningsperiod som snart infaller sig …
Fick även i veckan resultaten från den dopingtest som RF gjorde på lägret i Torsby – även om jag inte var orolig. Det känns ändå bra att få papper på att jag är en ”ren” idrottare.
Snart bär det iväg på läger igen, denna gång till Livigno och två veckor med tuff träning på hög höjd. Tjohoo!

2 thoughts on “Utveckling och testresultat …

Kommentera

