Statusuppdaterat …

Har nu varit hemma nästan en vecka sedan lägret i Idre med Zebastian och Albin. Det blev ett riktigt bra läger med mycket backträning – både stakning, klassiskt och skate. Kändes viktigt att ta vara på möjligheterna att träna i ordentliga motlut med tanke på att Stockholm trots allt är rätt platt … Det blev därför både A1 och en hel del intervaller i backe – 11 x 3 min klassiskt med tröga hjul och 3 x 20 min (skate, stakning, skate). Är superglad att jag känner mig så stark i stakningen uppför.

HeleneRipa

Passade på i slutet av lägret på de lugna passen att testa en ny inställning av knät – blev mer upprätt, inte lika sittande och kroppen vill ”ramla” framåt. Filmning av stakning med den gamla inställningen och sedan den nya. Analys i slowmotion för att kunna se detaljer – det blir att träna ytterligare på staktekniken.
Det blev även lite annan träning så som MTB, stavgång och styrka. Totalt hann vi med nästan 27 timmar på de åtta dagar långa lägret. Vi avslutade hela lägret med ett backrace – klassiskt för min del, 5,5 km på 24,27 och riktigt nöjd med loppet!
Toppenboende i en stor stuga i Idre Fjäll, god buffé varje dag i Värdshuset och strålande träningsväder. Renar utanför dörren varje dag och dalripor på fjället. Längtar redan tillbaka, men snart åker jag norrut igen. Då bär det iväg till O-ringen i Boden och MTB-O innan vi stannar till i Funäsfjällen för lite ”semester” innan nästa läger i Torsby den 4–8 augusti.

Race

HeleneRipa_Idre

3 thoughts on “Statusuppdaterat …

  1. Vad coolt det låter! Det är roligt att följa dina inlägg och se bilder om din träning!
    Men då ses vi väl i Boden härnäst?! 😉

    • Hej Karin!
      Kul att du följer min blogg! Ja, det blir spännande i Boden, har aldrig varit där… Det blir som sagt MTB-O för mig, vad tävlar du själv och för vilken klubb? Kanske springer vi på varandra, kom gärna fram och hälsa…

      Tillägg!
      Jag har ju ingen koll – nu har jag förstått … Det tog lite tid, men det är minst lika kul att grannen följer och har koll. Tack!

      • Haha, jag som är närmare en soffpotatis än en MTB-orienterare tyckte det var lite kul!! 😉
        Sen är ju vi i Luleå nu också, så vi ”springer säkert ihop” här uppe rätt som det är! 🙂
        Lycka till Heléne – vi håller såklart på Dig! 🙂

Kommentera

