Stafettseger!

Vi pratade om möjlig medaljchans vid middagen igår jag och Zebastian, men att det blev en förstaplats var nog en överraskning för oss alla.
Dagens bana på de klassiska sträckorna passade mig perfekt, endast stakbackar och idag kände jag mig stark. Plockade några placeringar under startsträckan och växlade över till Zebben som 4:a. Han körde riktigt bra på sin skatesträcka och kom in som 2:a. Jag tog snabbt in försprånget och snart ledde jag stafetten! Det var en mäktig känsla …
I sista långa motlutet stod Fredrik och Anna Maria och skrek på mig. I toppen av backen kom Japan ikapp och gick om. Nu återstod bara nerför och en högersväng in på upploppet inför sista växlingen. Växlade över till Zebben som 2:a, 17 sekunder efter Japan. Helt slut i mål och låg ett bra tag innan andning och ork var någorlunda tillbaka … Zebastian och Albin körde om Japan nästan direkt och nu var det spännande – skulle avståndet till Ukraina och Ryssland räcka? Med grabbarna var starka kom in hela 28 sekunder före tvåan och vi kammade hem årets första stafettseger!
Helt ofattbart, men så himla kul! Stort att ta medalj i världscupdebuten och att dessutom slå tidigare medaljörer …

20121212-174246.jpg

3 thoughts on “Stafettseger!

Kommentera

