Reservdelar …

Efter skatedebuten förra helgen insåg jag att jag behöver ytterligare ett underben och en fot för att kunna göra inställningar separat från de jag har för diagonalåkningen. Jag behöver kunna justera vinkeln i foten för att kunna trycka ihop knät lättare. Genom att minska vinkeln mellan foten och underbenet blir knät lite förböjt och reagerar direkt vid belastning. Fördelen blir även att jag slipper böka med byta pjäxa mellan passen, utan bara behöver byta underben – praktiskt!
Plockade isär en gammal reservprotes och skar bort kosmetiken för att få tag i foten, plockade ett rör med pyramidfäste från en reservdelslåda och satte ihop underbenet. Dock blev justeringsmöjligheterna fortfarande inte tillräckliga för att kunna minska vinkeln så mycket som jag vill. Ytterligare ett pyramidfäste gjorde susen och nu finns det gott om justeringsmån. Blir spännande att prova i Bruks, endast två veckor kvar till lägret.
Under arbetat tog jag lite foton, men det som var tänkt att ha för dokumentation blev istället ett svartvitt collage …

2 thoughts on “Reservdelar …

Kommentera

