MTB-O i Flottsbro

Nu i helgen har Söders–Tyresö arrangerat en 2-dagarstävling på vår sida stan och idag passade jag på att åka dit och ta en öppen bana, medel på 8,1 km. Det var regnigt, lerigt och ganska kuperat – bitvis riktigt jobbigt med en puls på närmare 97%. Är inte lika stark som i somras, det är surt! Själva orienteringen gick dock bra med endast två mindre bommar och jag kom i mål på tiden 1:15.
Provade på MTB-Orientering för första gången nu i somras på O-ringen där jag körde deras 3-dagarstävling. Åh, det var riktigt roligt och passar mig mycket bättre än löporienteringen. Att ta sig fram fort i skog och mark med protes kräver en dj**la massa vilja och envishet. Att cykla är betydligt enklare. Både racer och MTB kör jag med endast ett ben, då slipper jag skavsår och kommer enklare av och på. Jag har dock en ”piratprotes” på mig om jag måste ta emot mig eller leda cykeln i skogen när det är för trixigt eller brant – något som fungerar klockrent för mig.

Kommentera

