Klassisk seger!

Jippie, vilken seger! Inte bara först upp för Passo Eira (dock 2 km kortare än killarna som körde skate) utan även första racet någonsin i diagonalåkning! Och dessutom uppför… Jag är så fruktansvärt glad för detta genombrott – protesinställningarna vi gjorde i Torsby fungerar! Kände mig stark och höll i tekniken bra, fick dock fruktansvärd mjölksyra i stumpen och kom i mål riktigt trött. Nu krävs mer träning för att bygga upp stumpstyrka och fart. Och så få allt att stämma på snö förstås…
Började redan på eftermiddagen med 25 minuter diagonalåkning utan stavar och balansövningar. Imorgon bär det uppför Passo Stelvio, en tuff utmaning för rullskidåkare och cyklister. Ett A1-pass på 3 timmar – självklart diagonalt…

20121002-203259.jpg

3 thoughts on “Klassisk seger!

  1. Hej Helene!

    Trevligt att läsa din blogg! PWWC har skickat kontaktförfrågan på Facebook, jag/vi vill gärna skriva om dig och lägga upp på hemsidan nu när VM i längd och skidskytte kommer att gå avstapeln i Sverige – Sollefteå 🙂

    Ha ett fortsatt bra läger!

    Med vänlig hälsning~¤~Ida, PWWC

    • Hej Ida!
      Vad roligt att du hör av dig och spännande att ni är intresserade av mig och min ”resa”. Är fortfarande i Italien, men jag tar kontakt med dig när jag är tillbaka i vardagen …

Kommentera

