Äntligen!

I morse klockan 06.30 hoppade jag i bassängen – mitt första pass på ungefär två veckor och vad det kändes bra! Jag flöt fram och kroppen var lätt som en fjäder. I och för sig inte så konstigt efter så lång ”vila” och precis det som Fredric varnade för. Det är lätt att man går ut för hårt och får ett bakslag. Körde ett A1-pass på 45 minuter och hann med 2000 m på den tiden. Hoppas nu att infektionen har gett med sig så att jag kan ta tag i träningen på allvar igen.

Fotnot: Sedan i våras är Anna Maria Nilsson och Fredric Uusitalo nya förbundskaptener för längd- och skidskyttelandslaget.

Jag tror att Anna-Maria, före detta skidskytt på internationell elitnivå, och hennes sambo Fredric, tillhörande Sverigeeliten på längdskidor, kan bidra med massor. Genom sina egna erfarenheter och sina kunskaper kan de få mig att utvecklas, både fysiskt och tekniskt. Deras passion kan även ge sporten den nystart och energikick som behövs, både för att vi ska bli bättre i spåret och för att förhoppningsvis öka antalet utövare.
Läs hela artikeln på sidan om Paralympic Winter World Cup.

Kommentera

